Hav altid en god arbejdstelefon på dig i forbindelse med ejendomsservice

01 September 2019
Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er jo nemt nok, når man sidder på ens kontor, når telefonen ringer, og der er bud efter en til at udføre noget mere eller mindre akut ejendomsservice af den ene eller anden art.

I gamle dage havde man nemlig en fastnettelefon på kontoret, og da de første mobiltelefoner kom til, så sørgede man for at lave viderestilling, når man ikke lige var på kontoret, men var ude at arbejde.

Nu har man måske den mobile telefon liggende på skrivebordet, eller man har den liggende i en strategisk lomme, om det så er side-lommen eller en inderlomme eller måske endda en midterlomme på et par overalls.

Er man den type af person, der yder ejendomsservice, som måske også skal klare en masse praktiske spørgsmål, når der bliver ringet ind fra kunderne, så har man måske endda et trådløst headset, som man kan tage opkaldene fra, når de kommer fra mobiltelefonen.

Man kan godt lave mindre opgaver imens og på den måde spare tid og være effektiv, mens man er i røret, men det er smartest at koncentrere sig om opkaldet, så man kan svare på bedst mulig vis; med tiden bliver man måske så øvet, at man kan udføre en del arbejde ved siden af alligevel.

Husk dog på, at der er forskel på arbejdstelefonen og ens egen mobiltelefon, og selvom det er fristende lige at gå på nettet, tjekke de sociale medier og andet, mens man er på arbejde, så hold den slags til fritiden og frokostpausen – og ellers kun ved akutte opkald.

I den forbindelse anbefaler vi faktisk, at du bruger en rigtig håndværkertelefon, der kan holde til godt arbejdsslid i løbet af dagen, som man blandt andet kender fra de mere robuste og første mobiltelefoner, der kan holde til en del og har lang batteritid.

Disse er også kommet på mode igen og er kommet i handlen på ny, og så gør det ikke så meget, at man ikke kan komme på nettet eller tjekke mails – for så bliver man nødt til at koncentrere sig om arbejdet.

 

More articles